2 mars 2010

bakom den trasiga fasaden
döljer sig verkligheten
i sprickorna känns kylan

väggen du byggt upp
som döljt så mycket
du aldrig vågat visa

den rasar nu samman
för orden krossar
allt som var vackert

du låg bakom
din skyddande mur
där ingen kunde nå dig.



Varför tjata på mig om att jag "inte" talar sanning när du själv inte kan hålla dig till sanningen? Du säger saker som får folk att tro att det bara är mig det är fel på och att det är jag som ljuger.. en dag kommer du förstå att du inte kan hålla allt inom dig längre, en dag kommer den riktiga sanningen fram & du kommer ångra att du inte var ärlig från början.


Kommentarer
Postat av: Morfar

En fin dikt du skrivit, den säger mycket.

Har Du själv formulerat.

Vi älskar dig

Mormor Morfar

2010-03-03 @ 23:25:28
Postat av: isabelle

svar på morfar: jag hitta den på en sida på internet så jag har inte skrivit den själv, men tyckte den passa så bra in på mamma just nu.

kram!

2010-03-04 @ 21:39:12
URL: http://emeliieisabelle.blogg.se/
Postat av: Jenny

De var en fin dikt du lagt in.

Ta hand om dig!

kramar

2010-03-07 @ 19:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0