Mina senaste 2-3år i ord!

Nu tänker jag vara HELT ärlig och berätta varför mitt liv är som det är just nu, och mamma NEJ jag ljuger inte mer än vad du gör!

Mina föräldrar eller ja mer min mamma än pappa har bråkat under en längre tid, när jag tänker efter så är det nog ända sen jag gick handelsprogrammet i Kumla och det var 07/08, jag var hemma mycket från skolan och mina betyg var inte på topp, och detta gjorde att jag blev väldigt stressad och började tänka mer och mer på hur jag skulle komma ikapp med betygen och gå ut med ett giltigt slutbetyg.

Både mina lärare i skolan och mamma tjatade på mig att jag var tvungen att lägga ner mer energi på skolarbetet och detta ledde till ännu mer stress och senare till att jag fick så kallad magkatarr även kallad stress mage och äter sedan dess magtabletter mot detta.

Jag orkade inte med allt tjat om att jag måste ta tag i skolan och blev både arg och ledsen när mamma försökte prata med mig om detta och det ledde nästan alltid till att vi två blev väldigt osams om den saken och jag orkade inte stanna hemma och flydde hemifrån. Mamma blev oftast rasande och hotade med att kontakta socialen och sätta mig i fosterhem.

Min tillflykts plats blev ofta hem till mahlin och hennes familj, där jag visste att det alltid fanns någon att prata med, jag kom ofta dit gråtandes efter att jag och mamma bråkat och det sluta ofta med att jag blev kvar där uppe över natten för att jag inte ville vara hemma. Mina betyg fortsatte att rasa i resultat och jag kände att jag inte klarade av att jobba upp betygen och bestämde mig för att byta skola och inriktning och ge det en ny chans.

Mamma var inte glad på mig när jag berättade att jag hade bestämt mig för att byta skola och det slutade som vanligt med att vi stor gräla på varandra, men jag fick som jag ville och bytte till praktiska gymnasiet i örebro och började läsa florist istället och mina betyg blev betydligt bättre. När jag gick i Kumla så hade IG i nästan ALLA ämnen men sen jag började på floristprogrammet så har jag godkänt i nästan alla ämnen och det ser jag som en väldig uppgång.

I samband med detta så rasade vår ekonomi ockå vilket gjorde att det blev mer och mer bråk hemma, vad ekonomiraset grundas i tänker jag inte redogöra för här.

De bråkar inte bara så att dom två vet att dom har bråkat utan jag med mina syskon har ofta hört när dom har grälat, jag har även suttit emellan dom typ mamma på vänster sida och pappa på höger sida, de stunderna har jag flytt upp på mitt rum och  gråtit massa och tänkt att det kanske var mitt fel att dem bråkade den här gången? Det är inte bara en gång jag haft den tanken efter att dem bråkat. Jag har vaknat upp mitt i nätterna och tankarna har börjat snurra runt omkring allt och sedan gråtit mig till sömns igen.

Förra året fyllde jag 19år vilket resulterarde för mig i en kaosartad fest. Jag hade bjudit några få och det kom sedan folk som kände folk som var där och det slutade i slagsmål och tårar. Min mamma var inte världens snällaste den kvällen och det som jag kommer ihåg är att hon slängde mig över stolarna i köksbordet och jag slog i huvudet sedan kommer jag också ihåg att hon knuffade in mig i bordskanten så att jag fick blåmärken på ryggen. Efter slaget i huvudet så var jag yr och mådde illa en hel vecka, jag antog att jag hade någon form av hjärnskakning. Och det är inte bara jag som säger att detta har skett utan det finns de som såg det hända också.

Strax innan jul fick vi flytta ifrån huset till en 5:a nere på stan och just för tillfället så kändes det bättre men ack vad skenet kan bedra. Jag fortsatte att vara mycket uppe hos Mahlin för att det är en plats där jag känner mig trygg.

Och nu senast jag vet att dom bråkade var för några veckor sedan, då bråkade dom så mycket att de hade planer på att skiljas eller ja det verkade rätt så säkert på söndagen men på månadagen var det tydligen bra igen ?! Fråga mig inte hur för mamma "slängde" ut pappa och pappa sov här uppe hos Mahlin och hennes familj över natten tillsammans med mig och min syster Jennifer. På måndagen var det som om ingenting hade hänt och mamma kom väl på att hon inte hade råd att skilja sig, då det är pappa som drar in mestadels av pengarna!
Jag valde att inte åka hem igen eftersom jag fortfarande tyckte att det var en jobbig situation och senare valde jag att skriva mig hemma hos mahlin och hennes familj för att jag inte orkade med mamma och hennes löften mer. Löften om att hon och pappa inte skulle bråka mer och att jag och hon skulle ha egen tid tillsammans och göra saker som jag tycker är kul, löften som jag vet att hon inte kan hålla!

Min pappa förstår varför jag har valt att inte bo kvar hemma, men mamma vill nog inte förstå att det inte bara är hon som kan må dåligt. Hon har tjatat och skällt ut mig ett antalgånger dem senaste veckorna och sagt att hon ska tvångshämta mig, men det har inte lyckats så bra du mamma.

Jennifer, Jessica & Marcus, jag älskar er och kommer alltid att göra! <3

Mamma, jag är trött på att du ringer till mina kompisar och tjatar och det är mina kompisar också!

Är det här tillräckligt med sanning för dig? Om inte så kan du ju alltid kommentera anonymt och skriva att jag ska "ljuga" lite mer! haha!

Kommentarer
Postat av: Mahlin

Isabelle, jag kommer alltid, alltid att finnas vid din sida. Jag ångrar verkligen inte mitt val utav gudmor, jag älskar dig <3

2010-02-23 @ 01:29:06
URL: http://mammamahlin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Var är resten av sanningen? Hur mycket jag hjälpte dig för att du skulle klara av skolan och hur du bedyrade att du skull sköta skolan bara du fick byta? Nu är det samma sak igen, ogiltig frånvaro osv. Du lovar lite väl mycket som du inte kan hålla. Du ger oss inte en chans heller, och i helgen hade vi mycket väl kunnat legat under rasmassorna i Nyköping, nu var det "bara" kaniner som råkade illa ut. Ett samtal kanske för att fråga hur vi mår.

Din 18 års fest åter en lögn: jag knuffade inte dig, du var hysterisk och jag försökte få tag i dig men du vevade och slog omkring dig, därför ramlade du över stolarna i köket, och jag efter, det är sanningen, jag slängde dig inte någonstans, du var så full den kvällen så du vet nog inte mycket, då kanske du kommer ihåg att du satt på gatan också och skrek. Pappa skulle du också slå, det var då Danne fick tag idig och satte dig i bilen, var är den sanningen?.

Och våran ekonomi: jag kan skilja mig imorgon dag om så är, vi beslöt oss att göra ett sista försök och det funkar än så länge. Du vet inget om hur det är nu. Vi har iprincip lika mycket pengar varje månad.

2010-02-23 @ 12:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0